#3 När saker går snett..

När saker och ting går snett i mitt liv så önskar jag alltid numera att det beror på mig själv, även om det oftast inte är så. För om det är jag själv som är den som skapar problematik, så är det även jag som har den övergripande makten att hantera det som jag har skapat. Då är det bara för mig att rycka mig i kragen, putsa bort dammet från axeln, ta de dåliga tingen som bra erfarenheter till framtiden och avancera som människa. På så vis slipper jag skadas flera gånger av samma anledning, då den situationen inte kan uppstå igen så länge jag inte skapar den på nytt. Så tror jag att många andra, liksom jag, fungerar.

Om det däremot är någon annan eller något annat som bidragit till att problematik har skapats, blir det genast så mycket svårare. För då är det inte längre något som enbart jag har makt över, då jag inte råder över någon annan eller något annat än mig själv och det som är mitt. Då går det inte att se svart på vitt vad som gick snett och varför, då kan jag inte se klart vad jag egentligen kunde ha gjort för att förhindra att allting blev så..."fel".

I de fallen antar jag att det helt enkelt är bäst att se det som att saker helt enkelt blir som de blir just för att vi är mänskliga och ingenting annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0